31 december 2014

Minecraft TNT tårta

Med denna tårta vill jag önska alla en trevlig nyårskväll och Gott Nytt År 2015!

Minecraft är det som gäller nu för min brorson Kevin. Så när han fyllde 7 år på annandag jul så fick han denna Minecraft tårta. TNT kuben är en favorit så det var den jag gjorde. 
Jag kan säga att det tog en stund att göra alla ränder och fyrkanter men är nog nöjd med slut resultatet. Ovanpå gjorde jag en sjua i svart istället för stubintråden som annars är där.


Minecraft tårta

En sjua ovanpå

Tårtan var fyra tårtbottnar hög. Som fyllning var det diplomatkräm (likadelar vaniljkräm och grädde blandat) och på två lager hela blåbär och på ett lager jordgubbs bitar. Jag täckte först tårtan med ett tunt, tunt lager marsipan och sen lade jag dit ränder och fyrkanter i tre olika nyansers röd marsipan. Ovanpå även några gråa fyrkanter plus sjuan i svart. På alla fyra sidorna lade jag även TNT logon.


TNT kub

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar