18 mars 2014

Två olika Ninjago tårtor

Jacob hade 5-års kalas i lördags. Han skulle ha ett riktigt ninja kalas och önskade sej tårtor med Ninjago. De skulle ha två små tårtor till kalaset så jag föreslog att jag skulle göra två olika, en med ninjago figurer på och en som ett ninja huvud. Jacobs favorit är den gröna ninjan så den fick vara med på båda tårtorna.


Två Ninjago tårtor

Den gröna ninjan

Jacob gillar choklad så det blev mycket choklad i tårtorna. Båda tårtorna hade tårtbottnar med kakao och som fyllning var det två lager chokladfyllning med mörk choklad. 
Tårtan som var som den gröna ninjas huvud var täckt med gul och grön marsipan. Namnet fick plats på sidan av tårtan. Det brukar ju vara så  att när man ska göra en slät tårta så blir det ibland rynkigt men det var inte heller lätt att få till rynkor när jag nu för en gångs skull vill ha dem. Tyckte ändå att tårtan blev fin. En riktigt söt ninja.


Namnet fick plats på kanten

Legobitar på kanten

Den mindre tårtan var täckt med vit marsipan. Runt kanten gjorde jag röda, gula, gröna och blåa legobitar av marsipan. Jag dekorerade med två ninjor en grön och en röd med sina vapen. Namnet fick också plats. Alla dekorationerna var av marsipan. 


En grön och en röd ninja med sina vapen

1 kommentar:

  1. Så otrolig fin! Sonen blir 5 år om ca en vecka och är mest lego och framförallt ninjago han önskar sig. Blir nog en blå tårta till honom.

    SvaraRadera