15 juli 2013

Tårtor med Lagoona Blue

Min jobbkompis dotter Emilias största favorit är Lagoona Blue från Monster High. Så till hennes 7 årskalas för en vecka sen så fick jag göra Lagoona blue tårtor. En liten tårta till hennes kompiskalas och en till släktkalaset.
Monster High var nog en ny bekantskap för mej men med lite hjälp av Emilias mamma, som printade ut några bilder åt mej, så bestämde jag mej för att göra de här två 2D bilderna på tårtorna. Alltid roligt att göra något man inte gjort förut.


Två tårtor med Lagoona Blue

Turkos tårta med Lagoona Blue i simdräkt

Båda tårtorna hade ljusa tårtbottnar som var fyllda med två lager jordgubbsfyllning och täckta med marsipan. Turkos är Emilias favoritfärg så den ena tårtan skulle vara den färgen och den andra rosa. Bilderna av Lagoona Blue hade jag gjort av marsipan. På den turkosa tårtan var en rosa fisk med också. Den rosa tårtan dekorerade jag även med en likadan rosa blomma som hon har i håret men eftersom den är samma färg som själva tårtan så syns den lite dåligt tycker jag.



Rosa tårta med Lagoona Blue

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar