3 juni 2013

Tappara och Ässät tårta

Lilis bror Lari hade i fredags födelsedagskalas. Han är stort fan av de finska ishockeylagen Tappara och Ässät och ville till sitt kalas ha en tårta med dem. Jag fick fria händer att göra dekorationerna. Hade funderat av och an på vad jag skulle göra. Så dagen före jag skulle göra tårtan kom jag på att jag kan ju göra tårtan som en hockeyplan där ishockeylagen har varsin sida. Tårtan var bara en 10 personers tårta så det rymdes inte så mycket på den men de viktigaste linjerna lade jag dit. 

Tårta med ishockeylagen Tappara och Ässät logon

Tårtan hade ljusa tårtbottnar som var fyllda med två lager jordgubbsfyllning. Samma fyllning som i systerns tårta. Ovanpå var det vit marsipan. Ishockeylagens logon var gjorda av marsipan. 


Ishockeyplan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar