1 december 2011

Nalle Puh och Tiger tårta åt 1-åring

Jag ligger lite efter med mina uppdateringar tycker jag. Har haft så mycket på jobbet och ännu till så har jag börjat på en utbildning via jobbet som tar jätte mycket av fritiden med allt skolarbete. Så tyvärr så har jag halkat efter med att sätta in bilderna fast jag nog har bakat.

Denna tårta gjorde jag åt vårt fadderbarn Isac när han fyllde 1 år för snart två veckor sen. Jag fick i princip egna händer men gärna med nalle puh eller bilar och så skulle den vara blå. Jag bestämde mej i sista stund att göra nalle puh och tiger av marsipan och ett tåg med vagnar som transporterade bokstäverna.



Blå marsipan tårta

Isac transporteras på tåget

Fyllningen var hallonmousse och geishamousse. Samma recept som dumlemousse men lika mängd geisha chokladkonfekter istället för dumle. Tårtbotten var den vanliga ljusa jag alltid använder. Ovanpå är det blå marsipan,dekorerad med Nalle Puh som sitter med sina honungsburkar, Tiger som ligger på rygg och kollar på himlen och funderar medan tåget ringlar fram mellan dem och har bokstäverna som blir Isac på vagnarna. Alla dekorationer är av marsipan


Tiger av marsipan

Nalle Puh av marsipan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar