21 juni 2011

Gräddtårta med jordgubbar och maräng åt 15-åring

Jasmine som jag gjorde gitarrtårtan åt ifjol fyllde nu 15 år. Till henne gjorde jag en gräddtårta som skulle vara med maräng och jordgubbar. Ovanpå skulle det vara rosor och så skulle det ju synas att hon fyllde 15 år.


Gräddtårta med jordgubbar

Kanten gjord med dekorationsskrapa

Tårtan består av två vanliga ljusa tårtbottnar och en marängbotten. Fyllningen är vaniljkräm, grädde och jordgubbssylt. Ovanpå är det skivade jordgubbar och nu när det finns färska jordgubbar, som inte kostar en förmögenhet, köpte jag dem istället för frysta. Kanten är igen en gång gjord med dekorationsskrapa. Till sist dekorerade jag med röda rosor och nummer 15 gjorda av dekormassa (sockermassa). Numrorna penslade jag med silver glitterpulver.


Närbild på dekorationen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar