3 mars 2011

Banancupcakes med färskostfrosting

Dessa cupcakes gjorde jag en dag när vi fick gäster. Hade några bananer som måste användas upp så då tänkte jag att jag testar göra banancupcakes. Frosting är gjord av grädde och färskost, spritsad med en slät sprits. Dekorerade med lila och rosa hjärtan.

Banancupcakes

Tänkte jag skulle sätta in receptet som räcker till ca. 16 st cupcakes.

Banancupcakes

2 dl socker
125 g rumsvarmt smör eller margarin
2 ägg
2 stora bananer, mosade
 2 msk mjölk
2 tsk vaniljsocker
1 tsk soda
1 tsk bakpulver
4,5 dl mjöl

Vispa smör och socker. Tillsätt äggen ett i taget, de mosade bananerna och mjölken. Blanda mjölet, bakpulvret, sodan och vaniljsockret och tillsätt i smeten. Grädda i 175C i cirka 20 minuter.

Färskostfrosting  

250 g färskost
2 dl grädde
1 dl florsocker

Vispa ihop alla ingredienser i 1-2 min med elvisp tills frostingen blir mjuk och fluffig.
 Räcker som frosting till ca. 16 st.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar